Registerindsigt

Du har ret til at bede om indblik i de kontooplysninger, som NemKonto-registret indeholder om dig

Sådan søger du om et indblik i din NemKonto

Hvis du hurtigt og enkelt ønsker et indblik i din NemKonto, kan du logge på Selvbetjeningen med dit MitID. Her vil du kunne få et indblik i din NemKontohistorik, navne på private virksomheder, der har oplysninger om din NemKonto og meget mere. 

Har du ikke MitID, kan du kontakte Digitaliseringsstyrelsen. Vi stiller ikke formkrav til din henvendelse, hvorfor du kan kontakte os telefonisk eller pr. brev eller via e-post.

Hvis du anmoder om registerindsigten pr. brev, eller gennem sikker mail, kan du bruge blanketten nedenfor, hvor du oplyser CPR-nummer, navn og adresse samt kopi af gyldigt ID. På den måde kan vi identificere dig korrekt og sikkert. Du kan også anmode om registerindsigt ved at ringe til NemKonto-support.

Når vi har modtaget din anmodning, sender vi dig oplysningerne fra registret med posten til din folkeregisteradresse.

Send anmodning om registerindsigt

Når du anmoder om registerindsigt, skal du oplyse CPR-nummer, navn og adresse. Du kan anvende blanketten nedenfor. På den måde kan vi identificere dig korrekt og sikkert. 

Hent blanket (pdf)

Gyldig legitimation:

Vi skal altid sikre os at oplysninger sendes til rette modtager. Derfor er det nødvendigt at verificere anmoder før oplysningerne udleveres.

Husk at vedhæfte en kopi af gyldig legitimation i forbindelse med indsendelse af blanketten.

Send via almindelig post eller kontaktformular:

Hvis du vil sende blanketten med almindelig brevpost, skal anmodningen sendes til følgende adresse:


Erhvervsstyrelsen
Att.: NemKonto Support
Dahlerups Pakhus
Langelinie Allé 17
2100 København Ø
Danmark

Send via sikker mail:

Du kan også vælge at sende via denne kontaktformular, som kan bruges til sikker mail.

Hvem skal du kontakte hvis dine oplysninger er forkerte eller hvis du vil klage?

Oplysningerne er forkerte

Du kan gøre indsigelse til Digitaliseringsstyrelsen, hvis du mener, at der er fejl i oplysningerne. Digitaliseringsstyrelsen vil så vurdere sagen og sende en afgørelse til dig. Indsigelsen skal være skriftlig, indeholde dit CPR-nr. samt kopi af gyldigt ID og sendes til:

Digitaliseringsstyrelsen
Landgreven 4
Postboks 2193
1017 København K 

Hvis din indsigelse vedrører en såkaldt specifik konto, som en bestemt myndighed udbetaler en ydelse til, skal du dog sende indsigelsen til den pågældende myndighed og ikke til Digitaliseringsstyrelsen. Myndigheden vurderer herefter sagen og sender dig en afgørelse.
 

Klage over afgørelse

Her Hvis du er utilfreds med myndighedernes afgørelse af din indsigelse, kan du derefter klage til:

Datatilsynet
Borgergade 28, 5.
1300 København K.

På Datatilsynets hjemmeside, kan du under overskriften ”Værd at vide” læse mere om dine rettigheder, når det offentlige har registreret oplysninger om dig

Gå til Datatilsynet