Registerindsigt

Virksomheden har ret til at bede om indsigt i de kontooplysninger, som NemKontoregisteret indeholder om virksomheden

Sådan søger virksomheden om registerindsigt

Der er ingen formkrav til jeres henvendelse, som kan ske både telefonisk eller pr. brev.

Hvis I anmoder om registerindsigten pr. brev, eller via sikker mail, kan I bruge blanketten nedenfor, hvor I oplyser CVR-nummer, navn og adresse. På den måde kan vi identificere jer korrekt og sikkert. I kan også anmode om registerindsigt, ved at ringe til NemKonto-support.

Når vi har modtaget jeres anmodning, sender vi oplysningerne fra registeret til jer via Digital Post.

Send anmodning om registerindsigt

Virksomheden kan anmode om registerindsigt, ved at udfylde nedenstående blanket, hvor I oplyser CVR-nummer, virksomhedsnavn og adresse. På den måde kan vi identificere virksomheden korrekt og sikkert.  

Hent blanket (pdf) 

Gyldig legitimation:

Vi skal altid sikre os at oplysninger sendes til rette modtager. Derfor er det nødvendigt at verificere anmoder før oplysningerne udleveres.

Husk at vedhæfte en kopi af gyldig legitimation i forbindelse med indsendelse af blanketten.

Send via almindelig post eller kontaktformular:

Hvis du vil sende blanketten med almindelig brevpost, skal anmodningen sendes til følgende adresse:

Erhvervsstyrelsen
Att.: NemKonto Support
Dahlerups Pakhus
Langelinie Allé 17
2100 København Ø
Danmark

Send via sikker mail:

Du kan også vælge at sende via denne kontaktformular, som kan bruges til sikker mail.

Indsigelse til Digitaliseringsstyrelsen

Hvad gør vi hvis oplysningerne er forkerte?

I kan gøre indsigelse til Digitaliseringsstyrelsen, hvis I mener, at der er fejl i oplysningerne. Digitaliseringsstyrelsen vil så vurdere sagen og sende en afgørelse til jer. Indsigelsen skal være skriftlig, indeholde virksomhedens CVR-nr. og sendes til:

Digitaliseringsstyrelsen
Att.: NemKonto
Landgreven 4
1301 København K
Danmark

Hvis indsigelsen vedrører en såkaldt specifik konto, som en bestemt myndighed udbetaler en ydelse til, skal indsigelsen dog sendes til den pågældende myndighed og ikke til Digitaliseringsstyrelsen. Myndigheden vurderer herefter sagen og sender en afgørelse.